Morten Hesseldahl : Natten er lige begyndt

nattenerligebegyndt “Natten er lige begyndt” er endnu en af de bøger som jeg blev påduttet at læse af mit arbejde. Jeg har ikke læst forgængeren, “Drager over Kabul”, men vidste at han tildels kunne være ret politisk i sine bøger. Derfor var jeg advaret inden jeg begyndte på bogen…

Hesseldahls politiske holdninger kommer tydeligt til udtryk i bogen, og det må man bare lære at leve med, sådan er han som forfatter.

Bogen er meget god og det tegner godt for hans muligheder for at modtage priser for denne bog. Den foregår lige nu og her og beskriver flot terrorgrupper i både ind – og udland, og hvor forskellige ens motiver kan være.

Et godt billede på det danske samfund, på skæve fordelinger og de outsidertyper der findes. Vellykket bog.

2 kommentarer

Filed under Krimier

2 responses to “Morten Hesseldahl : Natten er lige begyndt

  1. Jeg ville godt se, hvordan det ser ud, når din arbejdsgiver vrider armen om på dig 😉

    Det lyder ikke som om, du lider forfærdeligt under det.
    Jeg er jo også tvunget til at læse lidt af hvert som engelsklærer, men jeg har da selv en del indflydelse på, hvad det skal være indenfor de forskellige genrer, perioder mm.

    For mig er der også stor forskel på, hvordan jeg læser en bog til undervisningsbrug, og en jeg bare skal slappe af med.

  2. Dorte:
    Det skulle da heller ikke de store overtalelser til før at jeg overgav mig og gik i gang med disse 2 bøger. Det var mere: fedt – en genre jeg ikke normalt selv ville hoppe ombord i. Det er godt at få udvidet sin læsehorisont en gang imellem.

Skriv et svar

