Nyt job

Efter 4 år som hjemmegående / sygemeldt og en vellykket arbejdsprøvning skal jeg nu tilbage på arbejdsmarkedet.

Det er med blandet følelser at jeg i morgen begiver af sted til min første rigtige arbejdsdag i over 4 år. Jeg er spændt, skræmt, frygter det og glæder mig på samme tid. Håber på at det er et job der kan give mig rigtig meget, frygter at det ikke vil være noget for mig, skræmmende – for hvad nu hvis jeg bukker under igen og glæder mig til at få nogle udfordringer igen.

Jeg skal starte i en boghandel – ret ideelt, ikke? Jeg har fået jobbet på den nemmeste måde. De manglede en medhjælper, min jobkonsulent nævnte overfor dem at jeg muligvis var interesseret – en jobsamtale og vupti var jobbet mit.

Det er nok stadigvæk ikke helt gået op for mig at jeg har fået et fast arbejde. Efter så mange år gående hjemme bliver der nok et par kameler der skal sluges undervejs, men jeg har en sund fornuft, gode venner og en skøn, trofast og MEGET tålmodig kæreste der støtter mig. Så jeg må bare hænge i. Og nyde at jeg nu er på vej i den rigtige retning.

7 kommentarer

Filed under Arbejde

7 responses to “Nyt job

  1. Anette

    Spændende at skulle i gang igen på arbejdsmarkedet. Det lyder spændende med en boghandel – håber du får en god første arbejdsdag i morgen. Pøj pøj med det 🙂

  2. Det lyder spændende, krydser fingre for, at du får en god dag. 🙂

  3. Det lyder som et herligt job. Til lykke med det og held og lykke – nu kan du måske komme til at købe bøger med rabat 😉

  4. Tillykke! – og håber du bliver glad for det.

    Til trods for at jeg fik diagnosen ´kronisk træthedssyndrom´ for ca 3 år siden, har jeg faktisk aldrig været ude af arbejdsmarkedet. Jeg var så fantastisk heldig, at min arbejdsgiver (mit gymnasium) gerne ville beholde mig, så efter et år på deltidssygemelding fik jeg et flexjob som lærer på halv tid.
    Men så nemt går det jo ikke for alle, så jeg føler mig meget privilegeret. Til daglig kan man jo sagtens gå og brokke sig over, at jobbet er en pestilens, men ville vi måske bryde os om at være det foruden?

  5. tankekroeller

    Tusind tak for de søde hilsner og tanker. Det har været en okay start. En stille og rolig dag, hvor jeg har fået en masse informationer og nye indtryk.

    Jeg har været væk fra arbejdsmarkedet i 4 år pga. socialangst. Nu er jeg tilbage. En hård kamp, men nu håber jeg at jeg kan blive på arbejdsmarkedet. Det er hårdt og ufattelig svært at overbevise en arbejdsgiver om at man sagtens kan klare mosten….

  6. Det kan du godt! Keep up the good work!

  7. Dejligt, at høre, at du har haft en okay start. 🙂

Skriv et svar

