Elsebeth Egholm : Liv & Legeme

 Så har hun gjort det igen!!

Her er Elsebeth Egholms 5. bog om journalisten Dicte Svendsen. Denne gang er hun hurtigt fremme da liget af en ung kvinde bliver fundet ved stadion i Århus under en fodboldkamp. Den unge kvinde er maltrakteret på grusomste vis, og det eneste spor er et glimt af et støvleklædt ben i buskene bag liget, som findes på en lille piges mobiloptagelse.

Er manden med støvlerne den samme, som støver damer op på værtshusene for at indlede sadomasochistiske forhold? Eller ligner det skamferede lig andre ofre for forbrydelser, og er der tale om en politisk motiveret seriemorder, som opererer i hele Europa?

Dicte bliver kontaktet af en hospitalsindlagt straffefange, som hævder at have livsvigtige informationer om sagen og ønsker at gøre en byttehandel. Men hvad vil han have i bytte?

Man er opslugt af bogen fra først til sidst. En nervepirrende krimi hvor man hele tiden prøver at gætte med på hvem morderen er samtidig med at man bliver stillet over for en masse etiske spørgsmål.

Bogen kan sagtens læses selvstændigt, men man vil helt sikkert få mest ud af den hvis man læser de foregående bøger først.

STOR anbefaling herfra.

5 kommentarer

Filed under Krimier

5 responses to “Elsebeth Egholm : Liv & Legeme

  1. Den glæder jeg mig til at læse – er ret begejstret for Egholms bøger! P.t. er jeg nr. 59 i køen på biblioteket 😉

  2. Til Bente: Puha, så er der lige et par måneder til før det bliver din tur. Jeg elsker også Egholms bøger. For min skyld kunne hun godt udgive bøger lidt oftere. Jeg var så heldig at få bogen i gave. Jeg har også de forrige hun har skrevet, så selvfølgelig skulle jeg også have denne!!

  3. Hej igen,

    Ja, jeg forfølger dig her på din blog 😉 Nej, spøg til side, jeg sidder bare og kigger lidt i dine arkiver for at se, hvilke bøger vi begge har læst. Jeg læste Liv og Legeme i sensommeren, du kan tjekke min omtale her:

    http://bogsider.blogspot.com/2008/10/liv-og-legeme-af-elsebeth-egholm.html

  4. Anette

    Jeg har kun læst den første af hendes bøger – men har 3 til at stå på reolen som bare venter på at blive læst – men først har jeg lige 3 biblioteksbøger jeg skal have læst.

  5. Pingback: Liv og legeme af Elsebeth Egholm | Bogsider

Skriv et svar

