Christian Mørk : Darling Jim

 DARLING JIM af Christian Mørk. Det er en bog med emner som kærlighed, begær, mord og jalousi.

Et postbud bliver hvirvlet ind i bogens historie, da han en dag finder en pakke med ukendt adressat. Han tager pakken med hjem hvori han finder en dagbog fra en afdød pige. Med dagbogen følger en forpligtelse til at opklare mysteriet om hvad der er overgået hende og hendes 2 søstre.

Til at starte med er bogen spændende, mørk og dyster. Nogle steder er bogen så godt skrevet at jeg lige frem kunne forestille mig den forførende fortæller Jim Quick sidde på baren og fortælle sine uhyggelige eventyr.

Men de sidste 100 sider i bogen keder mig meget. Jeg har kun fået læst bogen til ende fordi jeg var nysgerrig efter at finde ud af slutningen. Bogen mister lidt af sin magi undervejs, og derved også min interesse for bogens handling.

Skriv en kommentar

Filed under Krimier

Skriv et svar

