Anna Grue : Dybt at falde

 Så er bog nr. 2 af Anna Grue blevet læst. Den er bedre end hendes debutroman “noget for noget”, men ikke den bedste krimi jeg har læst. Jeg vil dog sige at det lover godt for Anna Grue. Et par bøger mere, så tror jeg at hun har fundet sin skrivestil, og vil komme med nogle pragtfulde krimier.

“Dybt at falde” handler om Dan som er kreativ direktør i reklamefirmaet Kurt & Ko., men har i et stykke tid været sygemeldt pga. stress. En dag bliver firmaets litauiske rengøringsassistent, Lilliana, fundet myrdet, og Dan involveres i opklaringen, da hans gode ven, kriminalkommisær Flemming Torp beder om en profil på de øvrige medarbejdere i firmaet.

Det viser sig hurtigt at ingen kender Lilliana og ikke engang rengøringsfirmaet vil kendes ved hende.

Man følger skiftevis Dan og Flemmings synsvinkel på opklaringsarbejdet, hvilket er spændende nok, men fordi at det hele bliver pakket ind i alt for tilpasse trygge rammer, bliver man som læser ikke utryg ved de begivenheder der finder sted – hvilket også gjorde at jeg ikke engagerede mig i bogen. Den fangede ikke mig.

2 kommentarer

Filed under Krimier

2 responses to “Anna Grue : Dybt at falde

  1. Så. Nu skal jeg nok prøve at stoppe med kommentarerne inden du blokerer mit navn og melder mig for spam!

    Jeg kigger videre på din blog i morgen, det ser ud til, at vi har læst mange af de samme bøger. Jeg har også læst Dybt at falde, du kan tjekke min omtale her:

    http://bogsider.blogspot.com/2008/10/dybt-at-falde-af-anna-grue.html

  2. Pingback: Dybt at falde af Anna Grue | Bogsider

Skriv et svar

