Kommunalt så det batter

Mig og det kommunale bliver vist aldrig helt gode venner. I efteråret havde jeg problemer med at få udbetalt min suppl. kontanthjælp – først da jeg talte med S T O R E bogstaver skete der noget. Nu er den gal igen. Dog ikke med økonomien denne gang. Heldigvis.

Jeg står på venteliste til at begynde på et projekt der senere hen gerne skulle føre til at jeg kommer i arbejdsprøvning / jobtræning. Min sagsbehandler har henvist mig til dette projekt, men da der er lidt ventetid må jeg væbne mig med tålmodigheden. I dag får jeg brev fra min sagsbehandler om at jeg skal til samtale hos hende vedr. opfølgning på hvad der skal ske fremover. Der er jo ligesom ikke sket noget de sidste par måneder da jeg jo bare har stået på standby. Så jeg kan tage til en samtale og fortælle at der intet er sket. Noget hun højst sandsynlig selv kan se på hendes skærm. Det er sku da kommunalt så det batter.

Nå, det var dagens sure opstød. Eller NEJ, ikke surt. Jeg er ikke gal eller vred. Jeg river mig bare i håret over den måde systemet fungere på. Der skal lidt mere til at gøre mig hidsig. :=)

Jeg har været til træning i dag. Konditionstræning. Jeg har – desværre – ladet mig overtale til at deltage i 2 styks motionsløb til foråret, så jeg må jo nok heller se at komme i form…igen. Jeg har gået regelmæssigt i motionscenter, men de sidste par måneder er det ikke blevet til det helt store. Nu skal det være…igen!

Jeg var af sted i formiddags, normalt træner jeg sammen med Lars om eftermiddagen når han har fået fri. Men i dag havde jeg en date med min cykelsmed. Min cykel var færdig, men kunne først hentes efter kl. 17. Så det blev lidt sent hvis vi først skulle træne derefter.

Jeg var ikke særlig opsat på træningen, men af sted kom jeg da. Og da jeg først kom i gang, fik jeg faktisk trænet ret meget. Jeg løb 30 minutter på løbebåndet – 5 km. Rekord. Og jeg er ret stolt. Nu kan jeg snart slå Lars – og forhåbentlig kan JJ kun se røgen efter mig når vi skal ud og løbe. :o)

Skriv en kommentar

Filed under Tanker

Skriv et svar

